Oskars kalas.

Igår så hade vi ju kalas för Oskar här det var jätte mysigt. Jag bakade efterrätten och blev väldigt nöjd med den, hjälpte till med maten och var lekledare till Hugo och Lena. Över det hela var kvällen väldigt lyckad för gästerna gick hem sent på kvällen. Men nu tänkte jag att ni skulle få se alla mina bilder som jag tog.


Ingredienserna till min efterrätt.


In med den i ugnen.

Medans mamma dukade.


Som mat valde vi att göra en höstig gryta.

Mamma letar efter en stor kastrull.

Steka köttet och skära upp de anra ingredisienserna.

Man får inte glömma att diska allt eftersom, annars blir det berg av använda skålar och stekpannor.

Klar. Nu ska glasyren på, och sedan florsocker.

Nästan hela sällskapet, lite dålig bild...

Höstgrytan.

Efter maten skulle Lena utforska huset.

När de var klart hjälpte hon Oskar att öppna presenterna.

Varma hallon till efterrätten.

På med florsocker, klar!

Mer av efterrätterna, ost och massa tropiska frukter.


Efter efterrätts ätandet var det dags för mer lek, jag tog fram min longboard som var väldigt rolig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0