Mina tankar om tisdagar.

Jag tycker verkligen inte om tisdagar. Jag har genom alla tider alltid slutat runt fyra snåret varje tisdag, vilket är väldigt sent tycker jag! Sen så kommer man hem som en riktig zombie! Tisdag är dagen efter måndag, som jag hoppas att alla vet. Måndagar är den dagen då man tror att man kommer vakna upp som en helt ny superduper ambitiös människa, sen när man vaknar upp nästa dag på tisdagen inser man att man inte är någon superhjälte som klarar av allt. Man är precis som vanligt, sådär härligt Sverigelagom!


Sen så slutar man sent, tisdagar rullar lixom aldrig på, de går fram som segt klister som inte kommer någon vart, tisdagar är alltid så långa. Och man har alltid prov, inlämningar eller bara allmän otur på tisdagar tycker jag. Som om man inte straffas nog med att man inte var den där superduper ambitiösa människan.

Men så hörde jag någonstans att tisdagar var skon's dag. Så nästa tisdag kanske, men bara kanske jag ska låta mina trogna Dr. Martens vila en dag och ta på mig ett par riktiga klackar... Hmm, detta ska jag ta en riktig funderare på....




Som ni kanske förstår så äger jag tyvärr inte ett enda par av dessa killershoes, men kanske någon dag i min ljusa framtid?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0