Chocolate cupcakes with lemon frosting.



Idag så har jag bakat cupcakes, det blev choklad och just nu väntar jag på att de ska svalna så jag kan lägga på frostingen. Men jag tänkte att ni skulle få receptet:

3 ägg
2,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
2 msk kallt kaffe
3,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
4 msk kakao
100g mörk choklad


Alla ingredienserna.

Hacka chokladen.


Vispa ägg, socker och vaniljsocker poröst.

Smält smöret och häll i kaffet och chokladen när smöret är varmt, häll sedan i det i smeten. Tillsätt sedan resten av alla ingredienserna.

Såhär.

Tänk på att inte fylla muffinsformarna hela vägen upp till kanten.

Och nu väntar jag på att de ska svalna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0